Şiir ve edebiyat, hayatın bazen bakmayı
hiç istemediğimiz ayna yüzüdür.
O aynaya bakmaya cesareti olanlar,
hayatı değiştirme cesaretini de yüzlerinde
taşıyanlardır...............
***EMİNE BAŞA***
İletişim:eylulguz@gmail.com
*Sitedeki yazıların tüm hakları
ve sorumluluğu yazara aittir.
yazıların izin alınmadan veya yazara
atıf yapılmadan kopyalanması ve kullanılması
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na
göre suçtur.*
Katkınıza teşekkür ederim. "Bu kadın böyle şeyler yazmaya" devam edecek. Şiirimsilere gelince: onlardan da karalamaya devam edecek. Şiir mi değil mi, insanlara ne veriyor kaygısı gütmeden. Belki de öfkemi biraz böylece dindirebiliyorum. Örneğin "Proleter tulumu" demek ağız dolusu hoşuma gidiyor, artık çoğu insan için anlamını yitirse de... vs vs. İlginize yeniden teşekkürler.
Yorumlarinizda ''siirimsi'' olarak degerlendirdiginiz bu sablon, dis hatlariyla siire benziyor, evet.. siirimsi diyebiliriz belkide!
Belirtildigi gibi bende siirimsi özelliginize nazaran öykü, makale tarzinizi daha cok begeniyorum. Bazen kendi kendime diyorum ki; ''söylemek istediklerimin söylenmis bir karsiligi olsa gerek '' Evet, tamda böyle düsünüyor icimdeki düsünce!
Tüm bunlara ragmen, siir yada sizin deyiminizle '' siirimsi '' bu karalamalariniza dair sizi suclayamam; ya da neden yaziyorsunuz diye de suclayamam..
Elestiri yönüyle deyebilirim ki, okuduktan sonra hicbir anlam yada deger sirtima bir yük olarak eklenmedi. Sadece bu kadar!
Peki ben ne yaptim?
Hemen ajandama gecirmis oldugum o müthis yazilarinizdan birini okuyup;
'' Evet, bu kadin böyle seyler yazmali '' diyerek telkinde bulundum kendi kendime.
Kabalaşma hakkını kullanman sana hiç yakışmadı; narinlik üzerine bu kadar ahkam kesmeseydinnnn, üsluba bu kadar takılmasaydın ve demeseydin ki: Bazen benim için anlamdan da öne geçebiliyor.O zaman olurdu. Neyse; nereden nerelere geldik, sadece şiirlerin hakkında konuşmak istemiştim ama ne yazık ki "hepimizin tahammül sınırlar çok dar":Nezaket dersi verirken (ukalaca ve tepeden bulurken) Bir anda yanıt başlığı "Hımmmmm" olabiliyor. Hatta "Hiç" ler, hayvansı çagırışımlar (geyik) ortalıkta dolanıyor ve bunları da üsluba kan akıtanlar yapıyor en çok da. Benim yazarken ki derdim kişilik sorgulaması ve duruş kaygısı değildi (bunların yeri burası değildir diye düsünür asla böyle bir saygısızlık yapmam). Söz konusu olan şiirler hatta benim için daha da önemlisi yazılardı; inan ki onlara o kadar önem vermesem buralara kadar da yazmazdım.Her kötü şiir için yazacak olsam, başka bişey yapamam. Buna deger bulunduğunun farkında olmanı da isterim. Kötü söz sahibinin olsun diyelim, senin daha fazla zamanını almayayım, bundan öncede yazdığım gibi özrümün kabulunü yap... ve ben izninle gideyim artık. HERŞEYE RAĞMEN İYİ Kİ VARSIN; İYİ Kİ YAZIYORSUN, İYİ Kİ OKUTUYORSUN... (bak o kadar fırça atınca, uslanmışım di mi; artık bu üsluba da kızmazsın sanırım)
Yazan: Asi RUH Tarih: 2009-05-06 18:02:27, 2009-05-06 18:02:27
Ve "haklı çıkmak" mutlu ediyorsa sizi
buyrun haklı çıkın!Bence bir mahsuru yok.
Evet, düz yazılarımı ben de
daha çok seviyorum. Ama daha sert ve kaba olmak istediğimde,
bu beğenmediğiniz şiirimsilere sığınıyorum;iyi geliyor.
Beğenseniz de beğenmeseniz devam edeceğim.
Evet, ne söylediğinizden çok nasıl söylediğiniz de çok önemli,
hatta çoğu kez ne söylediğinizin önüne geçebiliyor. (Benim için tabii.)
Bu nedenle, yine kaba ve alaycı bir üslup takındığınız ikinci yorumunuza
ne denebilir ki, HİÇ!
Ama bir dakika, belki sadece şunu söyleyebilirim:
şu rumuz konusunda söyledikleriniz (Ben de kabalaşma hakkımı
kullanıyorum.)) tam bir geyik! Sonrası ise tam bir saçmalık!
Bağışlama falan...pöh!
Rumuzun ardına saklanan korku ve komplekslerim var. Eveeeeet var, rumuzun ardına saklanmayanlar da var. Apaçık ortada olanlarda var: Ne olacak şimdi. Suçlumuyum, bunları bir türlü tedavi ettiremedim diye. Saklamaya çalışıyorum ama bir yerlerden fışkırır gibi çıkıyorlar. Bunu senin de fark etmiş olman; benim söylediklerimin manasını azaltıp, yorumumu ciddiye almamana mı neden olacak; varsın olsun (kimin ne kazandığı ya da kaybettiği herkesin kendi muhasebesine ait). Madem bunları yakaladığını düsünüyorsun, tedavisini de biliyorsundur... yazarsan, yardımcı olursana sevinirim. Kabul edersinki bunlar benim tercihlerim değil. kodlanmış genler, sistemin dayatmaları, ezbere ögrenmişliklerim ve daha farkında olmadıgım yüzlerce sebep var gibi geliyor... ugrasıyorum, çabalıyorum ama yenemiyorum; ORANSAL azlık yada çokluklarda zamanla kaybolur diye umuyorum... Üstelik başkalarının bana dayattıkları isim yerine kendi seçtiğim rumuzlar beni azıcık da olsa mutlu ediyor. Yine affına sıgınarak bu konuda da bağışlamanı rica ediyorum. Ve biliyorum ki sen bagışlayansın da.... :))))
Bak... ben haklı çıktım. Yorumuma verdiğin yanıt bana da, benim gibi olanlara da oldukça oturaklı bir ders veriyor. Böyle olunca da "hayata dokunmak" oluyor. Şu yoruma yazdığın yanıttaki uslubun da, yaklaşımında çok iyi geldi demek ki neymiş; şiir i boşvermeliymişsin. Sonra bizleri ince, yalın ve samimi üslubundan mahrum etmemeliymişsin. Üslubumu kaba ve çirkin bulmuşsun; bu nedenle özür diliyorum. Ama verdiğin yanıtın samimiyeti için de teşekkür ediyorum. Anlatmak istediğim konu çok basitti aslında ama olmadı; üslup uymayınca mana da kayboldu galiba. Şiirin bile yakalayamadıgı yazı inceliğine yazık etme demek istemiştim. Ben senin yazılarında şiirlerde bile bulamadıgım "kan akışını " hissediyorum; naçizane hatırlatmak istemiştim sadece: Sürçü lisan ettim; affolmasını diliyorum. Eline, diline saglık... Sen beni kayda alma.
Yazan: Asi RUH Tarih: 2009-05-05 16:46:14, 2009-05-05 16:46:14
Evet, şiir olduğunu hiç iddia etmedim. Hep "şiirimsi" dedim
Bravo! İyi tespit etmişsiniz. Mesaj kaygım hep oldu.
Bunu da onlardan biri kabul edelim. Komik olsun diye yazmadım, size komik geldiyse yapabileceğim bir şey yok; sizin espri anlayışınızı hesaba katmamışım!
Hıımmm, arada sırada iyi şeyler de yakalıyordum demek! Bunu "kötü şeyler" den kabul edelim; siz de takdir edersiniz ki yazarların her yazdığı iyi olacak diye bir şey yok. En iyi yazarların da "KÖTÜ" yazdığı birşeyler vardır... Keh keh... ( Gülme efekti)
Ama kabul ediyorum, tamam: En kötü eleştiri bile hiç yapılmamasından iyidir. Üslubunuzun iyi olmaması (hatta çok kötü, ukalaca, tepeden...) bile bu teşekkürüme engel değil. Teşekkürler. Ancak ben sizin yerinizde olsaydım bir rumuzun ardına saklanmazdım. Zira kimliğin saklanması bir korkunun veya bir kompleksin belirtisidir.
Aaaa benim tabiii ki mesaj kaygım da vardır, diyen sessini duyar gibiyim. Bu bir şiir değil, zaten mesajı da yok :))) ŞÖYLE DÜSÜN: Bu şiirin olmaması bir kayıp mı, sence bu şiir kimin neresine dokunuyor. Diğer açılardan yorumlamaya gerek bile yokkk... Her şey birbirinden kopuk, olmazsa olmazların tekarardan manası kalmamışşş. EMEK, ALINTERİ, CUNTA, PİYON, İŞÇİ TULUMU ... komikkkk; zamanına yazık, sana yazık, okuyana yazık. sen ne güzel şeyler yakalıyordun ve okurken tadından geçilmeyen (düz yazı mı, deneme mi denmeli)yazıların vardı.... KENDİNİ BİR YERDE BULUYOR, HER KONUYA DEMEÇ VERME ZORUNLULUGUNDA MI HİSSEDİYORSUN. Parti tavrın tüm sevimliliğini yok etmiş, nemalanmak, kitle genişliğini arttırmak, seni senden almış ...Artık sen bir tarafta olmaya ama oldugun yerde de fark edilemeye yönlenmişsin. Bunlar şiir değil, sen şiiri zenaat gibi yapıyorsun, Ne yazık ki iyi bir badanacıdan ressam olamayacagı gibi senden de "şair" olmaz. Olmamış. Üzme beni de seni de... ben şiirlerin kötü demiyorum. Şiir değil diyorummmmmm. TİTRE YA DA TİTREME AMA KENDİNE DÖN.
Yazan: Asi RUH Tarih: 2009-05-02 15:39:39, 2009-05-02 15:39:39